Moestuin update

Met het warme weer groeit alles explosief... Stilaan raken alle vakken gevuld.
Keek ik twee weken geleden nog vol verwondering naar de eerste erwten in bloei, kan ik nu al gaan oogsten!


Intussen zijn ook al de eerste groene mini-tomaatjes gespot.
Voor de oogst moeten we natuurlijk nog wel heel wat geduld hebben en hopen op mooi weer en niet al te veel regen deze zomer. Maar het begin is er.


Ook de courgette heeft zijn draai gevonden en begint serieus volume te krijgen. De bladeren zullen dan de taak van het onkruidwerende mulchlaagje overnemen.


Op de achtergrond de boontjes. Even een moeilijke start door slakkenvraat maar ik denk (hoop) dat het ergste voorbij is en ze nu goed zullen groeien (en bloeien).

In de fruittuin kunnen we ook al uitkijken naar veel lekkers.
Er zullen weer frambozen in overvloed zijn:


Ook veel trosjes rode bes. Iets minder dan vorig jaar maar de planten hebben serieus te lijden onder de dopluis. Na de oogst eens kijken hoe ik dat beste aanpak.


Ook kruisbessen mogen we verwachten maar die heb ik nu even niet op de foto.

Reacties

Populaire posts van deze blog

Zadendoos

Osmanthus

Gesorteerd