18/10/2018 - Winterajuinen

Op mijn tuintoertje vandaag ontdekte ik deze eenzame Clematisbloem (Rouge Cardinal). Een aangename verrassing want de plant ziet er na deze droge, hete zomer erbarmelijk uit. Maar er zit dus toch nog leven in. Volgend voorjaar hem maar goed verwennen met een dosis meststof.

Op het to do lijstje vandaag: het planten van de winterajuintjes die ik even terug in de Aveve gekocht had. Een beetje een impulsaankoop moet ik bekennen. Ik had een tandartsafspraak goed doorstaan (ben mijn tandartsangst stilaan aan het overwinnen) en beloonde mezelf dus met een bezoekje aan het daar vlakbij gelegen tuincentrum. Naast een Aloe vera plantje zijn dus ook de ajuintjes meegegaan.
Ik heb er 2 x 24 (12 is de hoeveelheid om 1 vak te vullen) uitgehaald en de rest is naar mijn moeder en zus gegaan, voor hun moestuintjes. De witte zijn van het ras 'Snowball' en de rode 'Red Emperor'.
Omdat de ajuinen die ik deze zomer geplant had, erg weinig gedikt waren, heb ik nu wat extra kali gegeven. Zien of dat effect heeft. 
Nog iets om te ontdekken: volgens de man van de winkel zouden winterajuinen geen last hebben van de uienvlieg. Ik ben hoopvol benieuwd.
En voila, 't is gebeurd 😄
De stokjes zijn wat ter preventie voor de katten hier, zo'n vers omgewoeld stukje is wel erg uitnodigend anders. Maar ik zal er nog eens wat beters, degelijker vooral, moeten op verzinnen.

Hebben jullie goeie - diervriendelijke - manieren om te beletten dat katten en andere 'onverlaten' een vers beplant of ingezaaid stukje komen omwoelen?

Reacties

Populaire posts van deze blog

Osmanthus

Zadendoos

Geranium 'Rozanne'