Opruimen en nieuwe aankopen

Toen ik deze morgen opstond werd ik begroet door een vrolijk schijnend zonnetje. Dus snel ontbijt gegeten en op naar buiten.
Het snoeien van de grote siergrassen, Miscanthus sinensis 'Gracillimus' en Miscanthus sinensis 'Morning Light' stond op het programma. Gelukkig dat dit maar een keer per jaar hoeft en ze de labeur wel waard zijn met hun fraaie, elegante uiterlijk.Voor nu zijn het nog even kortgewiekte stompjes. Maar in alle pollen waren al verse sprietjes te bespeuren dus voor we het weten zullen ze hun plaats weer innemen.
Net op tijd klaar voor de regen weer met bakken uit de lucht viel, dus helaas even geen foto van de kapbeurten.

En ja, ik kon het weer niet laten om vier zomerbloeiende plantensets te halen bij Aldi. Twee roze combinaties met Echinacea, Incarvillea, Saponaria en Centaurea en twee blauwe combinaties met hierin Lupinus, Eryngium, Aquilegia en Platycodon.
Voor sommigen heb ik al een plaats gevonden, voor andere heb ik nog wat meer bedenktijd nodig.


Er was ook een beperkt sortiment van groenten en kruidenzaad. Courgettezaad had ik niet meer en wortels hadden vorig jaar een erg slechte opkomst, dus even bijgekocht. Voor de prijs moest je het in ieder geval niet laten. Er zit wel minder in dan bij dure merken. Maar met de vierkantemeter methode gebruik ik veel minder zaad dan gebruikelijk en zit er dan eigenlijk gewoon te veel in zo'n 'duurder' zakje.


In Lidl zouden ze ook weer zaad hebben, dus daar ga ik ook es een kijkje nemen of er nog iets interessants tussenzit. Zo is boodschappen doen een stuk leuker geworden :-).

Reacties

Populaire posts van deze blog

Osmanthus

Zadendoos

Geranium 'Rozanne'