Twijfel

Een paar berichtjes geleden had ik het al over mijn moestuinplanning voor komend seizoen.
Nu ben ik meer en meer aan het twijfelen om die toch nog wat om te gooien, namelijk door de koolsoorten en de constante aantasting door de rupsen van koolwitjes.


In het begin lukt het goed om te planten te controleren op ongewenste gasten. Maar als de plant groter wordt, is er natuurlijk meer verstopplaats en is een moment onoplettendheid genoeg om de plant in mum van tijd naar de vaantjes te zien gaan. Dit jaar heb ik de rupsen dan maar mijn broccoli's gegund maar komend jaar zou ik toch echt graag wat koolsoorten uit eigen tuin hebben.
Dus nu ben ik aan het overwegen om alle kolen samen in een bak te zetten en af te spannen met insectengaas. Dat gaas had ik trouwens al liggen, met het plan om enkel het ene kolenvakje van 40 x 40 af te dekken en de rest (die soms insectenbestuiving nodig hebben) open te laten maar dat bleek praktisch niet haalbaar.
Dus ik laat de twijfel nog even sudderen en wie weet, toch nog een andere planning.

Reacties

Populaire posts van deze blog

Osmanthus

Zadendoos

Geranium 'Rozanne'