De eerste uurtjes

werken in de tuin zitten er weer op. Gisteren zo van het zonnetje genoten, het maakt het toch helemaal anders.
Het klusje dat ik wilde uitvoeren, was niet zo fijn. Met de twee eigen Esdoorns en de Esdoorn van de buren, liggen hier overal van die zaadvleugeltjes. Dus die heb ik al zoveel mogelijk van tussen de schors geraapt, samen met het nog overblijvende blad.
De schors ga ik wellicht hier verwijderen. Het is echt vlak onder zo'n boom. Zonder schors had ik gewoon alles kunnen weghalen in plaats van er tussenuit te moeten rapen.

Ook hier en daar de Krokusjes wat meer ruimte gegeven zodat ze mooi kunnen uitgroeien.
Nog even wachten op wat kleur:


Het was ook wel even spannend of ze hoegenaamd zouden opkomen. Ik heb ze namelijk op een heel onorthodox tijdstip geplant, namelijk in mei vorig jaar... Ze stonden in de border bij mijn vader, maar het werden er veel te veel, dus heeft hij er een deel uitgedaan voor mij toen hij de border aan het klaarmaken was voor de Dahlia's die er moesten komen.
Dus toen ik anderen al veel eerder hun bloeiende Krokusjes zag showen, vreesde ik dat het niets geworden was. Maar dan toch, plots kwamen overal sprietjes tevoorschijn.

Reacties

Populaire posts van deze blog

Zadendoos

Osmanthus

Gesorteerd