Getijden in de tuin

Ik heb niet zomaar een stuk grond gekocht,
een terrein om te omheinen, een tuin om aan te leggen.
Het is het land dat ik mag bewonen,
een Land van Belofte, een land vol nieuwe dromen en verwachtingen.

De seizoenen zullen over deze tuin en over mijn leven trekken,
net zoals dat voorheen het geval was met mijn vorige tuinen.
Hoeveel voetstappen liet ik daar niet achter
en hoeveel heb ik er hier nog te gaan?

Zoals de mens, zal ook deze tuin in een verhaal treden,
een verhaal waarvan ik het begin,
maar wel nooit het einde zal kennen.

Mia Gevaert, Getijden in de Tuin.
Tuinscheurkalender 1999, 21 januari.

De tekst raakte me toen ik het las, er zit zoveel in vervat.
Toch maar een keer kijken of ik het boek van Mia nog te pakken krijg.
Ik heb in ieder geval veel plannen voor onze tuin dit jaar :-).

Reacties

Populaire posts van deze blog

Osmanthus

Zadendoos

Geranium 'Rozanne'