Recyclage

Toen ik (intussen lang geleden, in 1998-1999) mijn stage deed op een tuinarchitectenbureau, kregen we als nieuwjaarcadeautje een exemplaar van 'De tuinscheurkalander'. Van het jaar 1999 dus...
Toen vond ik het zonde om hem te gebruiken, ik wilde al die nuttige en leuke info bewaren. Maar meer dan af en toe doorbladeren gebeurde niet. Eigenlijk ook zonde.
Dus in plaats van een nieuwe te kopen voor dit jaar wat ik van plan was, ben ik begonnen met deze te gebruiken. Oké, de dagen van de week kloppen niet, maar de seizoenen blijven hetzelfde :-).
De auteurs zijn Paul Geerts en Romke van de Kaa. Vooral de boeken van Romke vind ik echt een aanrader: erg vlot lezend, vaak heel herkenbaar en bij momenten hilarisch hoe hij de dingen omschrijft.


De kalender bevat een mix van nuttige info, weetjes en mooie teksten / spreuken.
Zoals voor vandaag 5 januari:
"En die natuurliefhebbers moeten niet beslist naar Italië of andere verre landen willen reizen om zich aan hun schoonheid te verkwikken.
Wie oog ervoor heeft, kan in de kleine tuin achter zijn huis eindeloos gelukkig zijn."

Reacties

Populaire posts van deze blog

Osmanthus

Zadendoos

Geranium 'Rozanne'