Blad

Bij de tuin denken we zo vaak aan mooie bloemen maar eigenlijk is blad net zo belangrijk en heel vaak ook net zo mooi... Zeker in het voorjaar wanneer alles weer fris uitloopt.
Op mijn dagelijkse rondje tuin zie ik mijn 'oude vrienden' terug die ik een hele winter gemist heb: Geranium 'Rozanne' was een van de eerste om weer te komen piepen. Alchemilla volgde snel. Spannend afwachten of de Gaura de winter doorstaan had: oef, gelukkig wel. Zo stuk voor stuk, plant per plant komt alles weer tot leven.

 Het blad van de Alchemilla (vrouwenmantel): kleine waaiertjes ontvouwen zich, nog getooid met regendruppels.

Ook de Helleborus maakt nieuw, fris blad. Het oude had ik een tijd terug al weggeknipt om de schimmelziekte die deze plant wel vaak treft, tegen te gaan.

Hosta 'Halcyon' is ook terug. Hopelijk blijft het nog even vrij van slakkenvraat.

De varens ontrollen zich. Bijna buitenaards dit vind ik.

Oké, hier toch een bloempje, maar in perfecte harmonie met het nieuwe blad. Viburnum plicatum 'Pink Beauty' heeft zijn naam echt niet gestolen.

Reacties

Populaire posts van deze blog

Zadendoos

Osmanthus

Geranium 'Rozanne'