Groeien als kool

Figuurlijk dan, voor deze tomaten. Eind februari gezaaid en nu al enthousiast in de groei.
Binnen een tweetal weken mogen ze naar buiten, tenminste als ik ze intussentijd wat kunnen afharden heb. Want met dit koude weer momenteel waag ik het nog niet om ze naar buiten te brengen. Voor de koude bak zijn ze al net te hoog dus kan hij niet helemaal dicht.
Misschien moet ik toch maar zo'n klein plastic kasje met verdiepingen aanschaffen.


Wel letterlijk groeien als kool, doen deze koolrabizaailingen. Deze had ik 6 april gezaaid. Als ze nog iets groter zijn, zal ik ze naar hun eigen potje verplanten want de stekgrond is op de duur te arm aangezien er geen meststoffen inzitten.


De plantjes rechts zijn courgette. Deze had ik twee weken geleden gezaaid. Nu nog onvoorstelbaar hoe groot deze planten gaan worden. Dus dat is nog even geduld oefenen.
In de volle grond heb ik ook al een en ander gezaaid maar met minder succes dan binnen. De 3 wortelvakken hebben maar een magere opkomst. Ironisch genoeg is er nog meest gekiemd van het zaad dat eigenlijk al een poos vervallen is dan van het nieuw gekochte zaad. Spinazie is helemaal een teleurstelling.
De erwten zijn gelukkig wel redelijk goed opgekomen. En waar er eentje niet gekiemd was, heb ik bijgezaaid.

Reacties

Populaire posts van deze blog

Osmanthus

Zadendoos

Geranium 'Rozanne'