Aanvullen (en verbeteren)

Zo'n heerlijke periode, bijna elke dag weer iets nieuws dat begint te bloeien...
Ik ben nu ook werk aan het maken van aan te vullen waar vorig jaar iets het laten afweten heeft. Nu even doorzetten om dan later te kunnen genieten.

Hier staan nog een paar Actaea's maar het merendeel is verdwenen, te droog allicht. Ik heb het vak nu aangevuld met Aster 'Pink Star'. Deze herfstaster bloeit, zoals zijn naam het al zegt, in het najaar. Ik vond vorig jaar dat er in die periode niet erg veel kleur was, dus hopelijk is dat dit jaar een stuk beter. Ook zou hij erg aantrekkelijk zijn voor bijen wat ook een rol speelde in mijn keuze voor deze plant.


In dit vak stond vorig jaar enkel Prunella, wegens heengaan van de Phloxen die ik erbij staan had. Die hebben het dus nooit goed gedaan, onmiddellijk meeldauw hoewel de soort redelijk resistent had moeten zijn. Ik heb er nu de Eryngium-wortelstokken uit het Aldi setje van zoveel weken terug (moet ik ook nog eens een update over geven) bij geplant in de hoop dat deze het beter gaan doen.
Hopelijk vindt de Prunella ook weer wat haar groeikracht terug want zoals het er nu bijstaat ben ik niet heel erg tevreden. Nog maar even afwachten dus (en onkruid wieden moet ook nog).


En eindelijk zijn ze bezig om de vijver te fixen, dus binnenkort kan ik ook eens een mooie overzichtsfoto maken (zonder al die 'vijverrotzooi' op terras).


Reacties

Populaire posts van deze blog

Osmanthus

Zadendoos

Geranium 'Rozanne'