Tomaten geplant en erwten in bloei

De afgelopen week lekker in de moestuin bezig geweest. De IJsheiligen zijn voorbij dus konden de tomaten en courgetten hun definitieve plaatsje krijgen. Hiermee start voor mij het echte moestuingevoel :-).


Bij elke tomatenplant zet ik ook twee Afrikaantjes (Tagetes), dat zou helpen tegen de aaltjes. Maar vind het vooral er ook erg leuk uitzien.

Wat ook zowel mooi als praktisch is, zijn de klimrekjes die ik gebruik om de erwten te ondersteunen. Het is een laag ras (60 cm hoogte) met de naam 'Meteor'. De rekjes heb ik bij Ikea gevonden. Barsö heten ze en hier kan je ze vinden. Wel maar in het wit en grijs meer tegenwoordig, ik heb de mijne al een paar jaar en toen waren ze er ook nog in dat vrolijke licht blauwgroen.


Vandaag ook de eerste open bloemen gespot, fijn vooruitzicht :-).


Reacties

Populaire posts van deze blog

Osmanthus

Zadendoos

Geranium 'Rozanne'