15/11/2018 - Tulpebollen planten

Wat een heerlijk weer vandaag...
Nog even kan de Cosmea zich koesteren in de zon.
Wat eraan zit te komen vanaf volgende week - koude nachten met vriestemperaturen - weet de plant gelukkig niet... Dus nog meer even genieten van deze schoonheid.

Om ook in het voorjaar wat schoonheid en kleur te hebben, moet er nu nog wat gewerkt worden. Dringend tijd om die tulpenbollen de grond in te doen. Beter nu trouwens, met zo'n zalig zonnetje dan in de kou en regen...
Ik weet niet hoeveel bollen er in twee kilogram zitten, maar het zijn er veel! Tel daar dan nog de 80 andere bij op en dat levert een goed gevuld mandje op.
 
Twee uur later, een paar blaren op mijn handen rijker, maar ze zitten in de grond. Ook met dank aan mijn bollenplanter van Gardena. Nu des te blijer dat ik deze gekozen heb, een iets meer gesofisticeerd model dan de basis, vooral het hendeltje om de grond weer te lossen, is praktisch.

Nu resten nog 60 tulpenbollen, in 3 soorten. Deze ga ik ook mengen en in potten (op terras) planten, met viooltjes erbovenop. 

Zitten bij jullie alle bollen al in de grond?

Reacties

Populaire posts van deze blog

Osmanthus

Zadendoos

Geranium 'Rozanne'