29/11/2018 - Welkom winter

Afin, voor mijn gevoel dan toch want het is natuurlijk nog helemaal geen winter maar pas najaar. Maar het donker, de regen en vooral de kou zijn niet zo aan mij besteed moet ik bekennen.

Met mijn aankopen van vandaag versterk ik het wintergevoel nog wat meer, namelijk twee planten van Helleborus 'Mon Blanc'.
Mooie zijn ze hé. Andere bloemen zijn witter maar ik weet deze schakeringen ook wel te waarderen.

Ze dienden ter vervanging van de zomerbloeiers die nog steeds in de potten stonden, de Helichrysum helemaal wild en de Surfinia's totaal verpieterd, kortom: een triest uitzicht. Zeker als je dan weet dat dit het zicht is vanuit het keukenraam waar ik dagelijks toch wel wat uurtjes doorbreng, mag het wel wat opgevrolijkt worden.

Dit daarentegen ziet er al stukken beter uit.
Misschien vul ik het geheel nog wel aan met wat decoratieve takken zoals Cornus of Krulhazelaar, afhankelijk van wat ik tegenkom.

Na dit plantwerk snel nog wat bladeren bijeen geharkt in de moestuin maar toen begon het alweer te regenen. Het deed wel heel goed, zo even wat buiten aan de slag kunnen. 
Er staan trouwens nog een aantal klusjes op mijn lijstje zoals het uitdoen van de intussen niet meer zo fris uitziende (licht uitgedrukt!) Dahlia's.

Hebben jullie nog tuinklussen die moeten gebeuren of zit het tuinseizoen er al helemaal op?

Reacties

Populaire posts van deze blog

Zadendoos

Osmanthus

Geranium 'Rozanne'