24/04/2019 - Een heel klein beetje Keukenhof

Of zou voelt het toch als ik naar buiten kijk.
Het kleurrijke resultaat van dat najaarse bollen planten, toen ik er blaren op mijn handen van gekregen had. Maar het is het meer dan waard, en het smaakt naar meer.
Dit zijn 'Van Eijk' en 'Mystic Van Eijk'.

Ook de tulpen in pot waren een succes. Iets te dicht op elkaar geplant, maar het gaf wel effect. Helaas heb ik daar geen mooie foto van.

Iets bescheidener zijn de andere groepjes tulpen die ik al eerder plantte.

Elegante tulpen (Groenland):

Trouwe tulpen: deze komen nu al voor het vierde jaar terug. (de donkere zijn 'Ronaldo', de lichte denk ik Purissima'):

Vreemd gevormde tulpen (geen idee van de naam, zaten in een zakje met wat rode tulpen hadden moeten zijn):

Kleine, bescheiden tulpjes (Tulipa tarda):

Ik ben dus helemaal om wat betreft bollen. Oké, toegegeven, de felrode, hardgele, knaloranje,... die zal ik niet onmiddellijk aanschaffen, maar al die mooie zachte kleuren, die zijn welkom.
Ik ben stiekem ook al aan het nadenken wat ik er komend najaar nog wil bijplanten. En ook afwachten natuurlijk, hoe goed ze al dan niet terugkomen.

Is bij jullie in de tuin het voorjaar ook zo losgebarsten?

Reacties

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Osmanthus

Zadendoos

Geranium 'Rozanne'