8/03/2019 - Gekregen en gekocht #2

Op Facebook ben ik lid van een paar weggeef- en ruilgroepen. Afgelopen week had ik er iets te geef aangeboden. De dame die interesse had, vroeg of ze me plezier kon doen met wat vaste planten. Daar zeg ik uiteraard niet nee tegen.
Zo werd ik verwend met zeven verschillende plantensoorten.
En dan mijn aankopen... 
Een tijdje terug had ik al wat Anemoontjes (Anemone blanda) gekocht. Ik ben er helemaal weg van, dus nog een paar gekocht om elders wat kleur te brengen.
De Witte druifjes en Viooltjes hebben in de voortuin hun plaats gekregen. Toen ik er aan het snoeien was vorige week miste ik wat voorjaarskleur. Dus her en der toefjes Druifjes geplant.
Hopelijk slaan ze goed aan en kunnen we er ook de volgende jaren van genieten.
Die Viooltjes vond ik zo mooi van tint. Dus die brengen wat instant vrolijkheid al nu. 

Heerlijk om zo na de regendagen nog eens een dagje de tuin in te kunnen. Want na die prachtige dagen van vorige week was het toch weer wat aanpassen. 
Wel merk ik dat het de planten goed gedaan heeft, die buien. Alles lijkt weer wat frisser en levendiger te worden. De buien die voor deze nacht voorspeld worden, zijn ook welkom voor mijn pas uitgeplante grut.

Hebben jullie ook van deze mooiere dag kunnen genieten in de tuin?

Reacties

Populaire posts van deze blog

Osmanthus

Zadendoos

Geranium 'Rozanne'