21/02/2019 - Lentekriebels

Ik heb het echt goed te pakken, die lentekriebels. Plantjes kopen helpt er wel goed tegen.
Afgelopen weekend was ik in de bloemenwinkel voor een bloemetje voor de visite waar we heen moesten, en  toen zag ik de Anemoontjes... en wist dat ik er wilde.
Vandaag wat tijd gemaakt om terug te gaan en mezelf te voorzien.
Toby moest alles ook eens komen keuren. Zes Anemone blanda had ik mee, twee Helleborus orientalis in roze tinten en een Madeliefje.
Dit leuke bloempotje had ik een keer gekregen, met Narcissen erin. Maar dit is net wat gepaster volgens mij. Alleen onderaan nog wat opvullen zodat ie net iets hoger in de pot komt.

Ook weer wat opgeruimd vandaag, de zone aan de leibomen is ook weer van het meeste dorre blad, siergrasresten en onkruid ontdaan. Best een klusje toch.
Maar als leuke afsluiter hebben we de Anemoontjes geplant, deels onder de Hazelaar en deels bij de Eikebladhortensia's.
Nu maar hopen dat ze het naar hun zin hebben en zich vermeerderen. Zo'n mooi voorjaarstapijtje zou niet misstaan en zorgen voor instant lentegevoel.

Hoe zit het met jullie lentekriebels?

Reacties

Populaire posts van deze blog

Osmanthus

Zadendoos

Geranium 'Rozanne'