27/02/2019 - Grassenkapper

Ik krijg er niet genoeg van, van deze mooie, bescheiden Crocusjes…
Helemaal nu ze zich zo enthousiast openen, kopjes naar de zon gericht. 

Waar ik wel genoeg van had, waren de siergrassen (Pennisetum 'Karley Rose') in de voortuin.
Aan de andere kant van het pad naar de deur staat nog zo'n bos. Ik denk dat de foto wel voor zich spreekt. Ik kon het echt niet meer aanzien.
Dus mijn voornemen om ze nog tot half maart te laten staan, is mislukt.
Trouwens best een lastig klusje. Het snoeien, dat is niet zo moeilijk, met de haagschaar erdoor. Maar na die eerste ronde, krijg je dan dit zooitje...
Het gevoel alsof je het nooit meer 'netjes' gaat krijgen. Maar goed, op de knieën dan maar en gras 'harken' / plukken, zoveel als je meekrijgt, tot het er weer wat fatsoenlijk bijligt.
Gelijk maar even de randjes van de Geranium (cantabrigiense 'St Ola') bijgeknipt zodat ik ook daar de grasresten en esdoornzaden vanonder kon halen.
Dit is de uiteindelijke oogst!

Tijdens het opruimen kwam ik ook tot de vaststelling dat de voortuin toch best nog wat meer voorjaarskleur mag krijgen. Oké, er is wel de Helleborus (odorus) opzij van de oprit, maar die is groen en dus weinig opvallend. Ook de tulpen en wat Narcissen zijn wel op komst, en laatst heb ik een paar polletjes sneeuwklokjes geplant, maar het mag nog wat meer zijn. Dus daar ga ik me ook over beraden.

Krijgen jullie ook altijd zo'n inzichten wanneer jullie met het tuinwerk bezig zijn?

Reacties

Populaire posts van deze blog

Zadendoos

Osmanthus

Geranium 'Rozanne'