14/02/2019 - En nog meer opruimen!

Je zou het echt vergeten hé, dat het pas half februari is, Afin, ik toch. Weer zo'n heerlijk weer vandaag.
De irisjes (Iris reticulata) die ik in het najaar uit bolletjes geplant heb, komen ook al piepen nu. Eentje staat zelfs al in bloei.
Wat een verfijnde schoonheid vervat in één bloempje...  daar doen we het voor.

Ik ben nog wat verder aan het opruimen gegaan. Het vervolg van de 'paarse border'. 
Ook hier weer veel Verbena's om te kortwieken, want onkruid, verdroogd grasblad, droge restanten van de Gladiolen,... Het was de bedoeling om het stukje aan te pakken dat op de foto in de zon ligt.
Maar ik genoot zo van het bezig zijn dat ik nog een beetje verder gegaan ben en ook al wat van de ronding vooraan opgeruimd heb. Zeker omdat de zon intussen al mee opgeschoven was.
Ik heb nog niet alles ingesnoeid want per slot zijn we pas half februari. Ik wil er niet aan denken maar het zou best nog kunnen sneeuwen zelfs (hopelijk niet natuurlijk!). Dus de Gaura, Strobilanthes, Vlinderstruiken,... laat ik nog maar even ongemoeid.

Tijdens het opruimen kwam ik ook heel veel 'tulpenneuzen' tegen. Leuk om te weten dat ook zij goed aangeslagen zijn en binnen een aantal maanden voor veel kleur zullen zorgen.

Vinden jullie het ook moeilijk om nog niet helemaal 'los te gaan' in de tuinwerkzaamheden en nog wat behoedzaam te blijven?

Reacties

Populaire posts van deze blog

Osmanthus

Zadendoos

Geranium 'Rozanne'