1/12/2018 - Viooltjes en dahlia's rooien

Weinig waar ik beter van gezind word dan van zo'n klein teer ogend viooltje...
Her en der in de tuin hebben ze zich uitgezaaid en ik laat ze maar lekker doen. Terwijl de meeste andere bloemen het nu echt laten afweten, gaan zij gewoon vrolijk door. Fijn, ik geniet ervan!

Ook de Dahlia's hebben het na een paar koudere nachten opgegeven. Tijd dus om ze weer boven te halen.
Ik vreesde trouwens dat het maar zielige knollen gingen zijn omdat ze zo afgezien hadden van de warmte en droogte maar het valt me al bij al mee.
Nog even kortwieken en schoonmaken en dan mogen ze weer de doos in, tot volgend voorjaar. 

Ik heb ook nog tegendraadse bollen ontdekt... voor mijn verjaardag had ik onder andere ook een pakje met Freesia-knolletjes gekregen. Deze had ik geplant in een pot en op het terrasje achteraan gezet. Erbovenop had ik een bloemenmengeling gezaaid van een pakje zaad dat we eens ergens bijgekregen hadden. De bloemen deden het goed maar geen Freesia's te zien. Tot nu dus... allemaal sprieten van dat typische bloemenbollenloof... Ik laat ze nu nog maar even staan maar zal ze dan wanneer het gaat vriezen ook maar binnen nemen zeker? Vreemde dingen, die Freesia's.

Hebben jullie ook tegendraadse planten in de tuin?

Reacties

Populaire posts van deze blog

Zadendoos

Osmanthus

Geranium 'Rozanne'