21/12/2018 - Kerstkrans

Elk jaar bij de goeie voornemens zeg ik dat ik het komende jaar meer ga bloemschikken. Om dan telkens met kerst te ondervinden dat het niet gelukt is en het weer bij de jaarlijkse kerstkrans gebleven is.

Dit is mijn creatie van dit jaar:

En nog wat meer in detail:
Ik beken, en het is wellicht ook wat aan de krans te zien, ik ben totaal niet in kerststemming dit jaar. Zelfs de kerstboom zal in zijn doos in het berghok blijven. Dus wilde ik echt ook niet met bijvoorbeeld dennentakken werken en in het klassieke rood-groen... 
Over een witte krans heb ik even over getwijfeld ware het niet dat hij buiten komt te hangen en dat dat wit dan sneller dan gewenst bruin wordt. 
Uiteindelijk is de keuze op (fel)roze gevallen. Om hem toch nog iets feestelijk / kerstig accentje te geven, heb ik er wel wat hulstblad in verwerkt, wat Viburnum (uit de tuin), denappeltjes en wat rode kerstballetjes. Het uiteindelijke resultaat stemt me wel tevreden.
Alleen maar hopen nu dat hij blijft hangen. Niet alleen de stevige wind hier zou gevaarlijk kunnen zijn, maar ook merkte ik gisteren dat het steekschuim hier en daar wat loskwam van de basis (nochtans een van het bekende merk)! Ik heb het wat verstevigd met ijzerdraad maar ben er toch niet 100% gerust in. Hopelijk komt hij de feestdagen door.

 Hebben jullie ook al kerstcreaties gemaakt?

Reacties

Populaire posts van deze blog

Zadendoos

Osmanthus

Geranium 'Rozanne'