Terugblik #1

In deze dagen van het jaar heb ik nogal de neiging om eens terug te kijken op de afgelopen maanden...
Zo heb ik uiteraard ook zitten mijmeren over de tuin.
Het leek me wel leuk om per maand een hoogtepunt(je) uit te zoeken. In de ene maand ging dit net iets makkelijker dan in de andere, soms ook omdat er zoveel was. Maar eigenlijk is er altijd wel iets leuks te vinden.

Januari:
Van dat eerste frisse groen word ik toch altijd weer blij (en hoopvol). De Helleborussen zijn er weer.

Februari:
Een klein bloemetje maar omgekeerd evenredig is mijn enthousiasme wanneer de Crocusjes weer hun kopjes boven steken.

Maart:
Tomaten zaaien, iets waar ik de hele winter naar uitkijk. Eindelijk iets concreet kunnen doen!

April:
Stilaan neemt kleur weer meer plaats in. Frisgroen van de uitlopende vaste planten en de mooie pastelkleuren van de tulpen. Zeggen dat ik vroeger niet voor tulpen te vinden was... hoe gek was ik?

Mei:
Zoveel moois om kiezen. Ga ik voor de Clematis? Voor de Pioenen? Of toch nog iets anders?
Of gewoon allemaal maar...



Juni:
Het eerste rijpe tomaatje, steevast kerstomaat 'Golden Pearl'. Een zoetere tomaat heb ik nog niet gegeten. Bijna snoepjes (maar wel heel gezonde).

Morgen het tweede deeltje.

Blikken jullie ook terug op het tuinjaar?

Reacties

Populaire posts van deze blog

Osmanthus

Zadendoos

Geranium 'Rozanne'