11/09/2018 - Je hebt zo van die dagen

dat alles anders loopt dan gepland...
Keek ik er gisteren naar uit om flink wat uurtjes van het mooie weer in de tuin door te brengen (opruimen maar alsnog kan je dan genieten van de zon), zat ik uiteindelijk zowat de ganse dag binnen, wachten op een pakje dat zou bezorgd worden. Een pakje dat volgens de tracking (die we om 16u bekeken) om 13u bezorgd zou zijn maar we dus niet gezien hebben...

Dus uiteindelijk pas om 16u naar buiten. Mijn klusje op de planning, de Saffraancrocussen planten, was niet haalbaar wegens op dat moment het plantvak in volle, te warme, zon.
Van het volgende puntje op de to do lijst wordt niemand vrolijk, namelijk dit hoekje:
Een allegaartje van planten niet echt in form... De Philadelphus heeft wel wat gebloeid dit voorjaar maar door dit hitte en droogte toch best een slag gekregen. De Dahlia's links zijn meer slakkenvoer dan iets anders (gelukkig heb ik er elders die net wat meer succes hebben) en de Prunella die indertijd als randplant gezet is, is bijna verdwenen. 
Op de achtergrond heeft de buurman aan zijn kant te diep gesnoeid in de klimophaag dus her en der zitten er weer openingen in.
Een hoekje waar ik dus eens serieus moet over nadenken hoe ik het een mooie make-over kan geven.

Afin, wel opgeruimd natuurlijk, dat is de basis voor alles uiteindelijk:

Ook gemerkt dat ik deze avond nog een keer met de tuinslang in de weer zal moeten. Verschillende planten hangen er maar weer slapjes bij.

Hebben jullie ook van die lastige hoekjes die niet naar jullie zin lijken te lukken?

Reacties

Populaire posts van deze blog

Osmanthus

Zadendoos

Geranium 'Rozanne'