22/09/2018 - Dahlia's en Tulpen

Zoals verwacht (gevreesd) was er afgelopen week amper tijd om in de tuin bezig te zijn.
Het enige wat nog gelukt is, was het uitknippen van wat uitgebloeide Dahliabloemen dinsdag. Toen ik net even wat foto's ging nemen, zag ik dat ik ook vandaag eens moet langsgaan met de schaar.
Maar ze zijn wel heel mooi... 'Le Baron' is deze soort.

Nog meer bloembollen en knollen, deze Tulpen waaraan ik niet kon weerstaan in de Aldi. Voor 1,99 € kan je ook niet sukkelen natuurlijk. En de kwaliteit is best goed heb ik de voorbije jaren al ondervonden.
De combinatie links, met 'Candy Prince' en 'Purple Prince' ligt voor de hand, maar ik vond de 'Flaming Flag' er ook nog wel mooi inpassen. Het is natuurlijk altijd even afwachten hoe de kleuren in het echt zijn ten opzichte van de bijgeleverde foto. Maar als die wat waarheidsgetrouw is, moet het wel goedkomen denk ik.
De 'Van Eijk' tulpen denk ik te combineren met de eerder gekochte 'Mystic van Eijk'. Over 'City of Vancouver' twijfel ik nog wat, ik vind ze misschien toch wat te gelig om ze met de Van Eijks te mengen. Dus nog maar even nadenken hoe ik deze mooi zou kunnen combineren. 
Oja, de Irisjes zijn ook nog in mijn winkelkarretje beland. Misschien combineren met iets fijn en laagblijvends.

Met de regen en wind gisteren is ook het zomergevoel definitief weg. Het gazon ligt bezaaid met duizenden Esdoornvliegertjes. Aan de bomen hangen er ook nog eens zoveel. Dat belooft weer voor het voorjaar want al die zaadjes kiemen dan ook... 
Een klusje waar ik niet naar uitkijk, uren op de knieën om die dingetjes vantussen de vaste planten te halen. Maar goed, zorgen voor komend voorjaar.
Eerst maar eens die bollen in de grond zien te krijgen.

Zijn jullie al bezig met bollen planten?

Reacties

Populaire posts van deze blog

Zadendoos

Osmanthus

Geranium 'Rozanne'