14/01/2019 - Grassen kortwieken #1

Als je maar goed kijkt, zijn er altijd mooie dingen te ontdekken in de tuin. Niet de eerste keer dat ik dit aanhaal, en vast ook niet de laatste keer :-).
Mooi hé, die fragiele lijkende zaadpluisjes van de al lang uitgebloeide Asters (Aster 'Pink Star'). Dit soort kleine dingetjes spotten maakt mijn dag vaak helemaal goed.

Over naar het tuinklusje van de dag. De grote grassen (Miscanthus sinensis 'Gracillimus') beginnen stilaan wat op mijn zenuwen te werken. Het stevige is er bij sommige al lang vanaf en nu beginnen ze ook te verwaaien, overal van die bladeren wat de tuin gelijk erg onrustig maakt (en mij vooral).
Dus ik ga beginnen met ze terug te snoeien.
Vandaag eerste stukjes, rond het ronde terrasje.
Zo zag het eruit, ook wat troosteloos vind ik.
Na de kappersbeurt oogt alles toch gelijk weer een stuk frisser. 
Ik heb er ook van genoten om weer eens een 'echt' klusje aan te pakken. Maar of ik er, wanneer alle grassen gesnoeid zijn, (het zijn er best wat, her en der verspreid) ook nog zo over ga denken, kan ik nog niet beloven.

Hebben jullie al wat tuinklusjes uitgevoerd?

Reacties

Populaire posts van deze blog

Osmanthus

Zadendoos

Geranium 'Rozanne'