4/01/2019 - Moestuinplanning

Eigenlijk had ik deze planning al vorig najaar gemaakt, toen de winterplantajuinen de grond in moesten. Omdat ik toch zoveel mogelijk rekening hou met teeltrotatie, heb ik dit leuke werkje dus toen al gedaan.
Intussen wil ik al wel een paar dingen anders doen dan op de planning. 
De rode kool en broccoli ga ik niet zetten dit jaar. Die kolen zijn zo'n magneten voor allerlei belagers (rupsen, koolvliegen,...) dat ze me meer frustratie opbrengen dan plezier en oogst. Enige uitzondering voor de koolrabi's, die lukken hier wel dus die krijgen zeker hun vakjes toebedeeld.
Ook de mais ga ik niet doen. Deze vervang ik door komkommers in het vak dichtstbij terras. Wat in het vak meer naar achter komt moet ik nog even bekijken.

Intussen ook al mijn lijstje gemaakt van zaden die ik nog wil / moet aanschaffen. 
Komkommerzaad dus, zou graag de oude soort 'True Lemon' hebben of iets gelijkaardigs. Rode bietjes moet ik ook opnieuw kopen, en misschien zaai ik dit jaar ook wel wat snijbiet. 
Een aantal tomantensoorten heb ik al maar ik mis eigenlijk nog een goeie romatomaat. Dus daar ga ik ook naar op zoek.
Als laatste werd mijn aandacht ook getrokken in de catalogus door tomatillo's of aardkers. Dat lijkt me wel leuk om eens te proberen in een grote pot op het terras.
Nog te overzien hé, mijn lijstje. Dat komt omdat ik eerst eens wat van de zaden die ik al heb, wil (op)gebruiken. Anders best zonde als die uiteindelijk 'verloren' gaan.

Hebben jullie al een (verlang)zadenlijstje opgesteld?

Reacties

Populaire posts van deze blog

Osmanthus

Zadendoos

Geranium 'Rozanne'