5/01/2019 - Eerste hoekje opgeruimd

Ook vandaag is het niet het meest aanlokkelijke weer om buiten iets te doen. Somber en bij momenten druilerig.
Maar hier en daar toch al teken van 'nieuw leven'.
De eerste bolletjes steken hun kopjes boven.

Om hen goed te kunnen bewonderen, moet er af en toe ook wat opgeruimd worden. 
Dood blad weghalen, hier en daar een onkruidje wieden. 
In dit stukje lag er veel Catalpablad (van de boom van de buren links). Hoe mooi het blad aan de boom is -licht frisgroen- zo lelijk is het afgevallen. Geen mooie rijke bruine kleur zoals de berkenblaadjes, nee, zwart en schimmelig.
Zo heb ik er heel wat weggehaald. Ik maak me niet de illusie dat het nu voor de rest van het jaar oké is, verre van. Er zullen nog wel meerdere opruimrondes volgen, ook al om de dit jaar weer heel erg talrijke esdoornzaailingen (de eerste ook al verwijderd) weg te halen. Maar voor nu ben ik tevreden.
Dat ziet er al een stuk beter uit.
Het is ook te zien dat er nog geen echt strenge vorst geweest is. De Acanthus staat er nog steeds florissant bij. Van mij mag het zo blijven.

Hebben jullie ook al de eerste bovenkomende bloembolletjes ontdekt?

Reacties

Populaire posts van deze blog

Osmanthus

Zadendoos

Geranium 'Rozanne'