15/01/2019 - Grassen kortwieken #2

Voor we over het gras beginnen, eerst even dit leuk verrassinkje (voor mij toch) laten zien.
Ik had vanuit het raam van de woonkamer al iets wits gezien in de border, vroeg me af wat dat wel was. Tot ik dus dichter ging en dit bloempje ontdekte. Vorig jaar had ik ook wat Primulaatjes in de potten gehad, en erna, zonder al teveel hoop, uitgeplant hier en daar in de tuin. Ik had al wat bladrozetten elders gevonden maar dit is het eerste dat dus terug in bloei gekomen is. Zo leuk!

Nu weer over naar het gras dus.
Ik denk dat wel duidelijk is waarom dit mij niet meer erg blij maakte...
Dit jaar ga ik in ieder geval kijken voor een degelijk steunsysteem zodat we niet met belachelijk lelijke touwtjes moeten werken in het najaar wanneer ze beginnen met openvallen (helaas - maar vind de habitus te mooi om ze er allemaal uit te gooien). 
Na een uurtje werk zag dat er alweer een stuk netter uit.
Alleen vindt Toby het nu moeilijker om verstoppertje te spelen... 

Hebben jullie nog aanraders qua steunmaterialen (stevig genoeg om die grassen rechtop te houden)?

Reacties

Populaire posts van deze blog

Osmanthus

Zadendoos

Geranium 'Rozanne'