3/01/2019 - Groentezadenkistje ordenen

De mooie, blauwe lucht die er was toen ik opstond, maakte helaas snel plaats voor donkere wolken en regen. Dan maar een klusje binnen doen, die zijn er ook genoeg.
Het groentezadenkistje opruimen, een van mijn favoriete winterklusjes.
Dit moet er allemaal weer in, op een logische en chronologische manier. Voor mij is het makkelijkst wanneer ik dus in volgorde van zaaien steek. 
Daarvoor heb ik hulp van een van mijn favoriete moestuinboeken: 'Mijn moestuin' van Wim Lybaert (intussen is er al een nieuwe versie van).
In tegenstelling tot andere jaren - en mijn planning na mum van tijd al in de soep gedraaid was, figuurlijk dan, want groenten kwamen er dan net niet uit - heb ik nu ook een redelijk gedetailleerd schema opgesteld voor het zaad dat ik al heb momenteel.
Zo ziet dat er dan opgeruimd uit. Nu nog wel even grasduinen in de (online)catalogi / webwinkels of er nog zaden zijn die ik wil en (nog) niet heb. 

Zijn jullie al wat voorbereid op het nieuwe moestuinseizoen?

Reacties

Populaire posts van deze blog

Osmanthus

Zadendoos

Geranium 'Rozanne'