1/08/2018 - Droogteslachtoffers

Herkennen jullie dat gevoel dat wanneer je je iets voorgenomen hebt, er liefst onmiddellijk mee wil beginnen?
Het kriebelde te erg om tot deze avond te wachten...

Eerst wil ik jullie even laten meegenieten van deze ouderwetse schoonheid:


Deze Gladiool is per ongeluk blijven zitten. Weer blijkt maar eens dat toevallige combinaties soms zo mooi kunnen uitdraaien op een manier die je zelf nooit had kunnen bedenken. Omringd door Verbena bonariensis en Eryngium planum lijkt hij er perfect thuis te horen.

Dan nu mijn tuinklus voor vandaag: het terugknippen van deze Campanula lactiflora. Hoewel hij vele liters water gekregen heeft (uit de regenwaterput), is hij toch niet heelhuids door de droogte en hitte geraakt.


Triest zicht, al deze dorre stengels, dus weg ermee.
Toen ik daarmee klaar was, zag ik dat de vlinderstruik aan deze kant ook uitgebloeid is. Om de herbloei te stimuleren heb ik er alle verdroogde bloemtrossen uitgehaald.

't Ziet er best kaal uit zo. Maar het zicht op de dorre takken was ook maar niets. Geen idee of de Campanula nog terug zal uitlopen nu. Geen idee eigenlijk of hij het zal overleven (op een paar planten na). Hopelijk een verrassing in positieve zin :-).
De kleine Hibiscusjes doen het helaas ook niet erg goed. Het is ook een lastige plaats, bij de buren staan er namelijk vlakbij een paar gigantische Esdoorns die allicht met zowat alle vocht en voedsel gaan lopen om maar over het licht nog niet te spreken.


Ook maar de zaaddozen van de Pioenen weggehaald en van de Helleborus. Dus dat ene halfuurtje tijd was best wel productief.

Morgen weer een dag (of misschien vind ik vanavond toch ook nog een gaatje tijd...)!

Heeft jullie tuin ook zo te lijden onder de droogte?

Reacties

Populaire posts van deze blog

Osmanthus

Zadendoos

Geranium 'Rozanne'