22/08/2018 - Engerd en terrasje opruimen

Brrr… dubbele gevoelens bij dit beestje moet ik bekennen:
Een kameleonspin, of dat denk ik toch. Zie het niet zitten om heel veel te googlen naar spinnen :). Maar hij was dus wel perfect gecamoufleerd op de witte Lathyrusbloem die in een pot op het terrasje achteraan groeit en bloeit. Dus enerzijds wonderbaarlijk, die kunsten om een prooi te vangen. Maar anderzijds blijf ik spinnen toch griezelig vinden.

Klusje van de dag dus, het opruimen van het terrasje achteraan. 
Tussen de voegen was weer veel onkruid, vooral gras, gegroeid. 
Die mooie, kleine mosjes laat ik staan maar die grasjes geven snel een slordige indruk dus om de zoveel tijd haal ik ze er vantussen. Eens goed vegen was ook nodig. Ook hier lag esdoornblad en zaad (vliegertjes). 
Aan de rechterkant moest ik de Geranium 'Rozanne' wat intomen want die had al beslag gelegd op een van de bloempotten. Pot wat naar voor en probleem opgelost :).
Links staat de pot met de al eerder genoemde Lathyrus. Die had ik zelf gezaaid dit voorjaar, er weinig van verwachtende. Dus dat ze bloeien vind ik al een succes. Ze beginnen wel wat last te krijgen van meeldauw maar ik aanzie het nog even. Voor nu zijn ze ontdaan van wat droge takjes en de peulen die zich aan het vormen waren. Hopelijk nog wat langer bloei hierdoor.

Dit ziet er weer proper uit:
Het is zoals jullie zien, ook goedgekeurd door de chef :) !

Krijgen jullie ook steeds het gezelschap van je huisdier(en) bij het werken in de tuin?

Reacties

Populaire posts van deze blog

Osmanthus

Zadendoos

Geranium 'Rozanne'