25/08/2018 - Regenbuien, welkom!

Deze nacht heeft het goed geregend, regen die nog steeds erg welkom is trouwens. Toen ik gisteren de Hebe's plantte, zag ik dat de grond echt nog niet doordrongen is.
Aan de wolken te zien, is er nog wel een en ander op komst. Het vogelbadje zal nog wat bijgevuld worden.
Leuk dingetje hé, we hebben het in het voorjaar gekocht op de Tuindagen van Beervelde, bij de stand van Wereldbeeld, samen met nog een ander beeldje dat ik zeker later nog wel een keertje zal laten zien.
Dus voor even nu niet in de tuin werken, misschien deze avond als het tegen dan opgeklaard is.

Maar dat wil uiteraard niet zeggen dat ik niet met de tuin bezig ben, integendeel. Daarnet heb ik een bestelling geplaatst bij Ecoflora (wat maak ik reclame vandaag, toch is deze blog niet gesponsord door een van deze bedrijven).
Op mijn verlanglijstje stond reeds heel erg lang de Saffraankrokus, Crocus sativus. Deze heb ik nu eindelijk besteld. Nog in mijn pakketje verwacht ik Fazantenoognarcissen (Narcissus poeticus recurvus). Deze redelijk late Narcissen zouden heerlijk geuren, daar ben ik wel benieuwd naar. Ook winterpostelein heb ik nog toegevoegd. Ik verwacht dus deze week de postbode aan de deur.

Ik zag trouwens nog in de aankondigen van de Aldi-acties voor de komende weken dat er ook weer bloembollen aageboden zullen worden. Ik heb reeds eerder niet kunnen weerstaan om er mee te nemen bij het boodschappen doen. En eerlijk, ik vind ze best goed van kwaliteit en dat tegen een lage prijs. Hoewel ik 'moreel gezien' niet liever zou willen doen dan alles bij zaken zoals Ecoflora bestellen, laat mijn budget dat helaas niet altijd toe.
Dus ik vermoed dat ik de Aldi volgende week niet zonder wat bollen zal verlaten. Vooral de Alliums maken kans omdat dit voorjaar enkel de Allium christophii zich heeft laten zien.

Laten jullie zich ook soms verleiden in de supermarkt door de aangeboden bloembollen en andere plantjes?


Reacties

Populaire posts van deze blog

Zadendoos

Osmanthus

Gesorteerd