2/08/2018 - Oogsten en opruimen

Om de paar dagen valt er wel zo'n heerlijk bakje vol framboosjes te oogsten:


Eigenlijk zijn het er altijd nog ietsje meer, maar ik kan het natuurlijk niet laten om tijdens het plukken al wat te snoepen.

Nog iets dat aan oogsten toe was: de doperwtjes, of toch het zaadgoed voor volgend jaar.


Dat is iets waar ik me ook wat op wil concentreren dit jaar, zelf zaad winnen uit de soorten die ik staan heb. Uiteraard wel even opletten dat het geen hybriderassen zijn want dan komen ze niet soortecht (en vaak zwakker) terug. Met het ras 'Meteor' dat ik dit jaar staan heb, is dat geen probleem.


Opgeruimd staat netjes (maar ook wel een beetje leeg). Deze rekjes heb ik trouwens bij Ikea gevonden. Ideaal voor dit lage erwtenras (circa 60 cm).


Na het opschonen blijft dit over van zaaigoed:


Nu goed laten drogen en dan een manier zoeken om het veilig en droog op te bergen. Als iemand hier tips voor heeft, altijd welkom!

Winnen jullie ook zelf zaad uit de gekweekte groenten? Of kopen jullie liever zaad?

Reacties

Populaire posts van deze blog

Osmanthus

Zadendoos

Geranium 'Rozanne'