3/08/2018 - Aardappels rooien

Nuja, of rooien het juiste werkwoord is wanneer je de aardappels in potten gekweekt hebt?
Ik vind het altijd een wat spannend moment: zou er wel iets gegroeid zijn in al die maanden?

In totaal had ik zes grote containers en nog een grote bloempot. In de zes had ik telkens drie aardappeltjes van het ras Eersteling geplant en in de bloempot vier (gekregen) aardappeltjes van ras Triplo.
Gisteren heb ik twee containers en de bloempot leeggemaakt.
Eerlijk, vooral bij de Eerstelingen viel de opbrengst me tegen.


Bij Triplo was er iets meer in verhouding:


Als ik de andere potten nog leegmaak, zal het totaal wel goed zijn voor een aantal keer eten ervan.
Maar in verhouding met de energie (en potgrond) die erin gegaan is, weet ik niet of ik het nog ga proberen de komende jaren.

Nu moet ik ook wel zeggen dat hun standplaats allicht niet ideaal was, nogal veel wind, dus de stengels braken geregeld af. Allicht is daar veel energie van de planten naartoe gegaan. Het loof stond ook uitzonderlijk wild dit jaar vond ik als ik vergelijk met vorige jaren.


De overige vier potten laat ik voor nu nog maar even met rust.

Wie me gelukkig niet in de steek laten zijn de tomaten en courgettes. Dit was de oogst van gisterenavond:


Hebben jullie soms ook oogsten waar je meer van verwacht / gehoopt had?

Reacties

Populaire posts van deze blog

Osmanthus

Zadendoos

Geranium 'Rozanne'