27/08/2018 - Fleece aan en muts op

Het weer lokte me niet onmiddellijk naar buiten deze voormiddag moet ik bekennen. Er stond een harde wind en de temperatuur liet ook niet echt veel goeds vermoeden aangezien deze morgen de verwarming voor het eerst in tijden opgesprongen was. Uiteindelijk met fleece aan en muts op (ik ben een echte koukleum) dan toch naar buiten gegaan.
De Anemonen (hybrida 'Honorine Jobert') leken het herfstige weer wel leuk te vinden: de bloemen dansten mee op het ritme van de wind. Misschien zijn het dan toch wel herfstanemonen :-)!

De border langs de oprit was vandaag aan de beurt om een onderhoudsbeurt te krijgen.
Ook hier veel dor blad aan de Anemonen (hoewel deze van alle groepen er het beste vanaf gekomen zijn). De uitgebloeide Heuchera-bloeistengels (Heuchera micrantha 'Palace Purple') waren me ook een doorn in het oog, net als de Heermoes en wat andere onkruiden die her en der weer bovenpiepten.
Een hele mand afval later zag het er weer wat toonbaar uit.
Maar het valt niet meer te ontkennen nu, de herfst is echt op komst. Ik kijk er niet naar uit, want onherroepelijk volgt dan ook weer een lange winter...

Wat vinden jullie positief aan de herfst?

Reacties

  1. Een schitterende groep Anemonen! Bij mij willen ze helaas niet zo goed.
    Hartelijke groeten van Zem.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel, Zem! Jammer dat ze bij jou niet goed willen. Hier is het eigenlijk ook geen ideale standplaats met onze lichte, droge zandgrond maar deze hebben hun eigen willetje blijkbaar.
      Wel al elders gezien op zwaardere en voedzamere grond dat ze zowat dubbel zo hoog en breed worden. Maar goed, ik ben allang tevreden dat ik ook van hun mooie bloei mag genieten hoor.

      Verwijderen
  2. Positief van de herfst is het veranderen van de tuin. Delen, verzetten, veranderen, bollen planten, kortom nieuwe plannen uitvoeren. Heb je dat ook of ben jij meer een “ voorjaarsveranderaar?” De herfstanemonen in mijn tuin hebben het zwaar gehad. Ik zie weinig bloei, maar wie weet hersteld het nog van de regenbuien. Groetjes, Hetty

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel voor je fijne reacties, Hetty!
      Eigenlijk schiet ik meer in actie in het voorjaar omdat het nu als 'uitbollen' voelt hoewel dat eigenlijk echt nog niet zo moet zijn, alleen mijn (foute) gevoel. Dus dit jaar probeer ik toch al een en ander aan te pakken, vooral ook omdat ik in het voorjaar nooit tijdig klaar raak ook, met de dingen die ik wil doen, en die dan ook weer opschuiven enzovoort.
      Dus dit jaar proberen we het anders aan te pakken.

      Verwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Osmanthus

Zadendoos

Geranium 'Rozanne'