14/08/2018 - Weer of geen weer

ik blijf liggen, ongeacht regen of wind...
Meneer lag deze namiddag gewoon in de regen... Die kussens moeten wel heel zacht liggen!

Zelf heb ik het maar bij een paar kleine binnenklusjes gehouden.
Er moest nog andijvie gezaaid worden. Een tijd terug had ik een eerste poging gedaan maar door de droogte was dat niets geworden. Nu dus poging twee. 
Ik vind het net iets handiger om dit in een zaaibakje te doen in plaats van rechtstreeks in de vollegrond. Zo heb ik er voor mijn gevoel wat meer controle over. Afwachten maar weer.

Ook op de agenda: het laatste zaad van de Stachys (Ezelsoren) oogsten en dan het hele boeltje ontdoen van droge restjes. Ik beken dat ik het wat met de grove borstel gedaan heb. De opbrengst was al best wat dus om dan voor elk resterend zaadje alles open te peuteren... daar was het geduld vandaag niet voor aanwezig.
Nu alleen nog hopen dat de spinnetjes die in de bakjes beland zijn, er vanzelf uitkruipen. Het moment dat ik ze een stokje aanreik, krimpen ze ineen en blijven ze roerloos zitten... Gelijk nog een bekentenis: die beestjes doen me echt kriebels krijgen. Deze zijn gelukkig nog niet zo groot maar die zwarte, harige die je soms in huis vindt, dat is mijn ultieme nachtmerrie.

Hebben jullie het ook niet zo begrepen op die achtpotigen?

Reacties

Populaire posts van deze blog

Osmanthus

Zadendoos

Geranium 'Rozanne'