16/08/2018 - Echinacea planten

Ze blijven zo'n dankbare fotomodellen, de Echinacea's.
Dit is cultivar 'Magnus', een oudere soort, maar ik moet bekennen dat ik al die nieuwe soorten niet altijd zo'n verbeteringen vind.

Eind vorig jaar had ik van een paar uitgebloeide bloemhoofdjes zaad weten te verzamelen. Na een paar weken in de diepvries - ze hebben een koudeperiode nodig om te kiemen - gezaaid in bakjes binnen. Onverwacht (snel) kiemden ze.
Na verspenen konden ze buiten in potjes verder groeien, tot nu.
Ze stonden aan de noordkant van ons huis, ideaal toen het zo'n warm en droog weer was. Maar nu de regen weer terug is, zijn ook de slakken weer actief, en zeker daar. Deze jonge planten vonden ze dan ook een ideaal hapje. Dus ik wilde het er wel op wagen om ze uit te planten. Misschien nog net iets te vroeg maar ze voorspellen geen heel erg heet weer meer en af en toe nog wel wat regen.
Er zijn ook drie Akeleiplantjes bij, die hadden zichzelf uitgezaaid tussen de voegen van ons terrasje achteraan. Voorzichtig heb ik ze toen eruit gepeuterd en in een potje gezet. Ook zij krijgen nu hun definitieve plaats.
Even de planten schikken voor ze de grond ingaan. 
(Deze foto is ook een beetje een zoekplaatje, wie goed kijkt kan ook hier Toby, onze rosse kat vinden.)

Zo heeft alles zijn plaats gekregen:
Nu maar goed groeien en dan hopelijk volgend jaar een mooi massief vol Echinaceabloemen... dromen mag hé :-)!
Gisteren heb ik ook even de toer van de tuin gemaakt met het fototoestel, met de bedoeling om zo een goed geheugensteuntje te hebben voor wat ik nu niet goed vind en wil veranderen en/of aanvullen, binnenkort of in het voorjaar.

Zijn jullie al aan het planten of vinden jullie het nog te vroeg?



Reacties

Populaire posts van deze blog

Osmanthus

Zadendoos

Geranium 'Rozanne'