20/08/2018 - Dahlia in bloei

De voorbije dagen zag ik de bloemknop stilletjes aan opengaan, de blaadjes zich voorzichtig ontvouwen, en daar is ie dan, in al zijn glorie...
Dahlia 'Le Baron' heet ie voluit. Vroeger zou ik ze niet in de tuin gezet hebben, wegens te bombastisch, maar ik heb ze leren waarderen. Veel hangt ook af van de combinatie. In dit stukje tuin staan ze voor heel fijne, hogere Asters (Pink Star), en voor hen staat Geranium 'Rozanne'. Ernaast een Buxusbolletje. Deze staan her en der in de tuin als wintergroene elementjes.
Gelijk het goeie moment om ook dit stukje wat op te ruimen. Door de regen is het gazongras ook weer in actie geschoten, dus moet het weer van tijd tot tijd gemaaid worden. Voor de grasmachine het deed, en dat is op een niet zo'n nette manier, heb ik zelf de Geranium 'Rozanne' maar wat bijgeknipt. 
Op de achtergrond staan ook hier herfstanemonen (Anemone hybrida 'Honorine Jobert') en ook hier hebben ze afgezien van de droogte. Dus terugknippen maar, dat droge blad. 
Als laatste dan nog het Buxusbolletje weer wat in vorm geknipt. Deze is gerecupereerd van een stukje haag dat hier stond toen we het huis kochten (en de tuin nog een wildernis was). Stilaan wordt hij boller en boller. Tenminste als de Buxusmotrupsen het niet helemaal opvreten, want die vermaledijde beesten zijn ook weer terug actief. 
Morgen probeer ik het stukje links hiervan te doen. Zo vorder ik stapje voor stapje weer naar een tuin onder controle :-).

Gisteren hadden we dus zoals vermeld, onze familiebarbecue. Omdat wij het verst van iedereen wonen, komen ze niet zo vaak hier en dus hebben ze de tuin nog niet zo zien evolueren als wij.
Ik kreeg best veel complimentjes maar vind dat niet zo makkelijk om die aan te nemen. Zelf zie ik veel te vaak alleen de verbeterpunten, de planten die het niet goed doen, nu de schade van de droogte etc. 
Maar af en toe lukt het me toch om het mooie te zien en niet alleen wat nog anders moest. Best gezellig toch, dit zicht op ons zithoekje achteraan?

Vinden jullie het soms ook moeilijk om complimentjes aan te nemen en niet direct beginnen op te noemen wat je nog wil / moet veranderen?

Reacties

Populaire posts van deze blog

Osmanthus

Zadendoos

Geranium 'Rozanne'