26/08/2018 - Ongenode gasten

Het hoort er wat bij, bij tuinieren, die ongenode gasten. Maar toegegeven, aan sommige is mijn hekel net iets groter dan aan andere...
De mieren die de (kleine) oogst peertjes ook lekker vinden, kan ik eigenlijk niet zoveel kwalijk nemen. Slecht stukje eruit en klaar om op te eten.
De Buxusrups daarentegen, nee, die staat heel wat trappen hoger in mijn schaal van ergernis.

Dit hoekje in de voortuin stond er maar triest bij. De Euphorbia zag er voor de droogte al niet erg vrolijk uit en ondanks het extra water heeft ie het dus niet gehaald.
En dan dus een slachtoffer van de vermaledijde Buxusmotrupsen... 
Arme Buxus... ooit was dit een mooie 'wolk'. Ik had hem vorig jaar al wat moeten terugknippen want hij zag er niet meer uit, zo aangevreten. Maar intussen was hij alweer vergeven van de rupsen. 
Dus helaas tijd om afscheid te nemen.

Een tijd terug had ik van mijn vader twee Fatsia japonica's gekregen die hij opgekweekt had uit zaad van zijn eigen terrasplant. Ik vond de vrijgekomen ruimte wel een mooie plaats om deze beide planten te zetten. Hopelijk vinden ze dat zelf ook :-). 
De chef kwam in ieder geval snel de boel (goed)keuren. Nu maar goed groeien, Fatsia's!

Vinden jullie het soms ook lastig om afscheid te nemen van planten die je al een hele tijd staan hebt?

Reacties

Populaire posts van deze blog

Osmanthus

Zadendoos

Geranium 'Rozanne'