23/08/2018 - Bloemenzee

Wat een bloemenzee vormt die Geranium 'Rozanne' toch altijd weer zo mooi...
Ze worden ook altijd zo druk bezocht door de bijen en vooral hommels, wat later op de dag.

Het opruimstukje voor vandaag was niet zo heel veel werk. Een van de zeldzame stukken die relatief ongeschonden de droogte doorgekomen is.
Ik heb een paar keer de Strobilanthes rankanensis moeten water geven maar dat heeft gelukkig geloond. Nu is het nog even wachten tot ze gaan bloeien.
Het opruimen dan hield niet zo veel in. De Geranium hier en daar wat intomen om de andere planten weer wat licht en lucht te geven. Wat droog blad wegknippen en wat afgevallen Esdoorn en Laurierblad opruimen. De hier en daar opgekomen onkruidjes zijn ook snel verwijderd.
Qua snoei heb ik de linkse Elaeagnus ebbingei zijn tweede knipbeurt van het jaar gegeven. Die aan de rechterkant was minder gegroeid, dus die heb ik met rust gelaten. De twee Buxusbolletjes sla ik ook maar over, weer (veel) rupsen ontdekt, dus toch eerst maar behandelen.

Fijn om zien is dat de nieuw geplante Centaurea dealbata goed aangeslagen is en de pollen langzaam aan groter worden. Ook de muurbloemen (Erysimum 'Bowles Mauve') krijgen wat meer volume.
Eigenlijk had ik ertussen ook nog Cosmos gezaaid maar door de droogte is er maar een fractie opgekomen. 
Zo, weer een stukje klaar. Een stukje waar trouwens nog een en ander moet beginnen bloeien, zoals dus de Strobilanthes maar ook nog de Caryopteris (clandonensis 'Heavenly Blue'). Dus we hebben nog een en ander om naar uit te kijken hier.

Intussen heb ik ook reactie gekregen van Fiskars op mijn mailtje over de kapotte Buxussnoeischaar. Ze vroegen om wat meer foto's nog, dus die heb ik gestuurd. Of het opgelost gaat raken met een vervangstukje weet ik nog niet dus, maar wel fijn dat ze in ieder geval de moeite doen om te reageren.

Durven jullie ook contact opnemen met de fabrikant als iets sneller dan verwacht stuk gaat?

Reacties

Populaire posts van deze blog

Osmanthus

Zadendoos

Geranium 'Rozanne'